16 najboljih namirnica za ljetne dane

Znate da je ljeto najbolje doba da uskočite u omiljene japanke, no znate li da je to i vrijeme kada je najbolje promijeniti prehranu? Boravak na otvorenom i znojenje dovode do problema poput dehidracije, oštećenja kože te nedostatka vitamina i minerala. Jednostavno (i ukusno) rješenje jest da jedete lokalnu, sezonsku hranu. Nutrijenti te hrane su na vrhuncu tijekom ljeta.

Rajčice ?
Rajčice su bogate antioksidansima i vitaminom C, a također sadrže i blagotvorne fitokemikalije poput likopena, koji pridonosi sprječavanju oboljenja od kroničnih bolesti, pogotovo karcinoma.

Tikvice ❤
Tikvice sadrže vlakna zvana pektin, koji je povezan sa zdravljem srca te smanjenjem kolesterola.

Lubenica ?
Kako joj ime kaže (watermelon), ovo voće je heroj što se tiče hidratacije organizma, a tekućina je upravo ono što vam treba tijekom ljetnih vrućina. Visok udio vode u lubenici će vas rashladiti i hidratizirati. Lubenice također sadržavaju likopen koji štiti kožne stanice od sunčevog oštećenja.

Naranče ?
Citrusno voće bogato je kalijem, nutrijentom koje je od velike važnosti ljeti. Kalij se gubi tijekom znojenja, što može izazvati rizik od grčeva u mišićima. Naranče također sadrže oko 80% vode, tako da će vas par zalogaja slasne naranče održati hidratiziranima tijekom vrućih ljetnih dana.

Jogurt ❤
Bogat proteinima i lak za ponijeti na plažu (prethodno ga smrznite u zamrzivaču), jogurt je savršena hrana za ljeto. Proteini će udovoljiti vašem želucu te vas štititi od preslane i kalorične hrane od roštiljanja. Preporučuju se vrste jogurta smanjene masnoće s mnogo proteina. Također sadrže i probiotike, zdrave bakterije blagotvorne za vašu probavu.

Celer i komorač ?
Ništa nije gore od osjećaja nadutosti dok se odmarate na plaži. Celer i komorač djeluju diuretski, pomažući vam da se riješite viška vode. Sastojci u ovom povrću stimuliraju vaše bubrege, rješavajući se viška tekućine iz vašeg tijela, što smanjuje nadutost organizma.

Dinja ?
Dinje i lubenice su diuretici, što je posebice važno za žene jer su one često pogođene hormonalnim promjenama.

Maline i kupine ❤
Ovo bobičasto voće je odličan izvor vlakana. Kupina je voće koje često prođe neopaženo i može biti dosta skupo, no ima mnogo izvrsnih kvaliteta. Vrlo su bogate vitamnom C te sadrže 8 grama vlakana po šalici.

Jabuke, kruške, smokve ?
Ovo voće je također bogato vlaknima. Ne gulite ih kako biste zadržali sve nutrijente. Dobro ih operite prije jela, ili još bolje, jedite organski uzgojene proizvode. Dvije osušene smokve srednje veličine sadrže više od 1.5 grama vlakana.

Marelice, breskve i nektarine ?
Svježe ili sušene, nektarine su odličan izvor vlakana. I nektarine i marelice su bogate vitaminom A te antioksidansom betakarotenom, dok breskve sadrže mnogo vitamina C.

Zeleni čaj ?
Ako tražite piće a da nije voda, koje će vas hidratizirati, mogli biste posegnuti za zelenim čajem. Zeleni čaj je savršen način da nadoknadite unos vode tijekom velikih vrućina. Studije pokazuju kako bi zeleni čaj mogao biti koristan u borbi protiv karcinoma i kardiovaskularnih bolesti, snižavajući kolesterol, obnavljajući metabolizam te smanjujući rizik od demencije. Ako vam vrući čaj ne paše tijekom visokih temperatura, isprobajte ga s ledom – hladnije temperature ne utječu na njegove nutritivne dobrobiti.

Salate s tamnim lisnatim povrćem ❤
Ostavite se kuhanog povrća te upotrijebite svježi špinat ili kelj kako biste zaštitili svoju kožu. Karotenoidi iz narančastog i zelenog lisnatog povrća, koje vaše tijelo pretvara u vitamin A, štite vašu kožu od sunčeve štete. Oni smanjuju osjetljivost na UV zrake te popravljaju suhu i prhutavu kožu, čineći je otpornijom na štetne sunčeve zrake. Dodajte vašoj salati i ostalu hranu bogatu karotenoidima poput mrkve, dinje, lubenice, marelice, rajčice, lososa, mlijeka, žumanjaka jaja i crvene paprike kako biste imali još zdraviji obrok.

Jagode i borovnice ?
Ovo slatko, slasno voće je bogato flavonoidima, moćnim zaštitnicima zdravlja koji se mogu pronaći u mnogim vrstama voća i povrća. Između ostalih dobrobiti, povećavaju protok krvi prema koži te smanjuju osjetljivost na svjetlo, što pogoduje izgledu, strukturi i teksturi kože. Kako je ovo voće bogato flavonoidima, studije pokazuju kako može pomoći usporiti kognitivno propadanje. Ostali izvori flavonoida: banane, citrusno voće, brokula, artičoka, lješnjaci, pistacio, kopar i timijan.

Orašasti plodovi ❤
Preporučuje se grickanje badema, indijskih orašćića i kikirikija, koji pomažu u borbi protiv kolesterola.

Popust na pregled

Prijavite se na pregled za lasersku korekciju vida u poliklinici Optical Express u Zagrebu. Cijena pregleda je 100 kn ako se prijavite putem ovog obrasca (inače je 750 kn). Upišite email adresu, broj telefona, te ime i prezime.

Kontaktirati će vas iz Optical Expressa s prijedlogom termina za pregled i odgovoriti na sva vaša pitanja o laserskoj korekciji vida.

Povezani članci

Najnovije